Er du styrelederen som kan alt?

Allier deg med en god partner når dere skal velge ladeløsning for elbiler

Av Smartly AS

Ketil Granbakken

Smartly AS

8. mars 2019
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20190308055459507.jpg?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20190308055459507.jpg?maxwidth=2000
0

I alle boligselskaper er det et styre som skal sørge for at viktige beslutninger og valg for boligselskapet treffes på en best mulig måte. Det gjelder alt fra å inngå avtaler om snømåking om vinteren, valg av håndverkere for diverse prosjekter og mer teknologiske temaer som valg av ladeløsning for elbiler i fellesgarasjen.

De fleste som sitter i disse styrene har imidlertid ikke vært med på å kjøpe inn ladeløsninger tidligere. Derfor er det behov for hjelp og støtte fra aktører som er spesialiserte innen sine felt.

Ett slikt felt gjelder å finne de beste løsningene for hvordan beboerne skal kunne få ladet elbilene sine, samtidig som boligselskapet har kontroll over sine energikostnader. Dette blir bare viktigere og viktigere i en tid der det selges flere elbiler enn biler som går på fossilt drivstoff – og utviklingen er ventet å fortsette i favør av elbilene. 

Da nytter det ikke å la beboere seile sin egen sjø for å dekke ladebehovet. Her må boligselskapene faktisk sitte i førersetet og velge løsninger som er til det beste for fellesskapet.

Det smarteste valget et boligselskap kan ta er å leie et ladeanlegg fremfor å kjøpe det. Som eneste aktør i markedet leier Smartly ut ladeanlegg til boligselskaper og næringsforvaltere.

Gjennom leiemodellen tar Smartly, som er en del av Lyse-konsernet, fullt ansvar for både prosjektering, montering, garanti, internkontroll og drift/vedlikehold gjennom hele avtaleperioden. 

Beboerne har dessuten tilgang til kundeservice 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Hver enkelt beboer kan med andre ord være sikker på å få hjelp dersom noe ikke skulle fungere som forventet. Så ringer de heller ikke styrelederen eller styremedlemmene for å fortelle det dersom noe er galt, men Smartly.

Derfor sier vi at Smartly gir Hvilepuls fra A til Å for både styreleder, styremedlemmer og beboere.

2058
b-TrueFalse
Les også
b-TrueFalse
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20180828103041347.png #FFFFFF